W składzie oktetu łączącego klasyczne i ludowe instrumenty smyczkowe, wirtuoz kontrabasu Renaud Garcia-Fons wyraża swoje pragnienie tworzenia międzykulturowej muzyki.
Dzięki różnorodności brzmień i różnym trybom gry, kontrabas jako instrument solowy, stanowi znakomity łącznik między różnymi muzycznymi światami, ale także między kompozycją a improwizacją.
Zapierającej dech w piersiach, energicznej i radosnej, ale też poetyckiej i melancholijnej muzyce zgromadzonej na tej płycie, tego nie brakuje.
Pochłonięte lirycznymi melodiami ośmioro współpracujących z sobą muzyków, porywa nas pełną elegancji, ale też przyprawioną szczyptą szaleństwa muzyką na albumie "Le Souffle des Cordes" ("Oddech smyczków").
tekst i fot.: materiały prasowe
Zwany ''Paganinim Kontrabasu'' francuski kontrabasista i kompozytor Renaud Garcia-Fons, tworzy muzykę złożoną z elementów jazzu, flamenco, muzyki klasycznej i orientalnej. Jako wybitny wirtuoz pięciu basowych strun współpracował w przeszłości z takimi artystami jak Nguyen Le, Michel Godard, Dhafer Youssef czy Cheb Mami. Garcia-Fons od zawsze poszukuje w muzyce wartości duchowych, stąd dostrzegalny w jego nagraniach niezwykły ładunek emocjonalny i niemal religijne podejście artysty do muzyki. Gra zarówno pizzicato, jak techniką arco, na wyjątkowym pięciostrunowym instrumencie wyprodukowanym specjalnie dla niego w Arles przez przez słynnego lutnika Jeana Auraya. W ostatnich latach ukazały się znakomite albumy artysty: nagrany solo, nasycony brzmieniami flamenco, muzyką hinduską i orientem "The Marcevol Concert" (2012), zrealizowany w trio z akordeonistą Davidem Venitucci i wibrafonistą Stephanem Caracci, a będący hołdem dla Paryża i nawiązujący do francuskiej tradycji muzycznej "La vie devant soi" (2017), oraz "Farangi - Du Baroque a l´Orient" (2019), na którym artystyczna wrażliwość kontrabasisty zestawiona została z wirtuozerią mistrzyni lutni i instrumentów perskich, Claire Antonini.