materiały prasowe:
"Nie patrz" to najnowszy album Jacka Korohody.
Zawiera on pięć kompozycji z autorskimi, polskimi tekstami kompozytora.
Zawartą na nim muzykę określić można jako smooth jazz, jazz, soul lub też piosenki, zależnie od wrażliwości słuchającego.
Jej odbiór porównać można do wrażeń z jazdy pociągiem, wciąż tym samym, za oknem którego pojawiają się jednak co chwilę nowe krajobrazy.
Jest kontynuacją dokonań artysty, zarejestrowanych na poprzednich albumach: "If It Happens" (2007) i "Window To The Backyard" (2010).
Otwierający album utwór "Czas na granie" z gościnnym udziałem rapera Abradaba (Kaliber 44), a zadedykowany nieżyjącemu gitarzyście Ronny Jordanowi, jest odpowiedzią na jego utwór "No Time To Play".
Opowiada o tworzeniu muzyki i związanymi z tym emocjami.
Kolejny pod tytułem "Kurz", to opowieść o przemijaniu, która znajduje odbicie zarówno w warstwie muzycznej jak i tekstowej.
Tytułowy "Nie patrz" odnosi się do uniwersalnego tematu, jakim jest erotyka.
Kompozycja "Wiersz" traktuje o poezji, choć nie pada w nim ani jedno słowo.
Znajdziemy w nim to, co w wierszach czytamy pomiędzy liniami tekstu.
Zamykający album "Film" mówi o tym, iż w przekazie muzycznym najważniejsza jest impresja, czyli wrażenie słuchającego.
W nagraniach udział wzięli:
Justyna Motylska, Kamila Morawska - śpiew
Jacek Korohoda - gitary, gitara basowa
Waldemar Gołębski - EWI, instrumenty klawiszowe
oraz:
Abradab – rap
Artur Warzecha aka B. - głos
Aleksandra Fleszar, Leszek Nowotarski, Leszek Szczerba – saksofony
Jacek Korohoda jest polskim gitarzystą i kompozytorem. Wieloletni członek zespołu Prowizorka Jazz Band (laureat Jazz Top ‘96 i ‘97), współpracował z Markiem Grechutą, Włodzimierzem Korczem, Jarkiem Śmietaną i wieloma wybitnymi artystami. W swojej karierze wydał dotychczas 5 albumów autorskich, uczestniczył w rejestracji kilkudziesięciu innych. Nagrywa i komponuje muzykę do filmów, sztuk teatralnych i programów tv. Jest gitarzystą wszechstronnym, dysponującym własnym niepowtarzalnym stylem muzycznym. Jak sam mówi, w muzyce najważniejsza jest dla niego relacja melodii do harmonii i rytmu.