17.04.2020

PREMIERA: Chojnacki / Miguła "Contemplations"




"Contemplations" to fonograficzny debiut wrocławskiego kwartetu prowadzonego przez trębacza Jana Chojnackiego i pianistę Filipa Migułę.
Zespół zdobył 3. nagrodę na konkursie Powiew Młodego Jazzu 2018 w ramach Krokus Jazz Festiwal, a także był finalistą Konkursu na Indywidualność Jazzową podczas 54. Jazzu nad Odrą.
Projekt Chojnacki / Miguła Contemplations prezentuje repertuar złożony z autorskich kompozycji obu liderów, w swych inspiracjach czerpiących zarówno z tradycji jazzowego mainstreamu, jak nowoczesnych rozwiązań brzmieniowych z wpływami funku, r'n'b i hip hopu.
Na płycie nagranej w Cavatina Non-Profit Studio w Bielsku-Białej (realizacja: Grzegorz Łojowski, miks: Przemysław Jarosz, mastering: Robert Szydło), znajdziemy 7 premierowych kompozycji Filipa Miguły i jeden utwór autorstwa Jana Chojnackiego.
Skład kwartetu uzupełniają: Bartek Chojnacki (kontrabas) i Dawid Opaliński (perkusja).
Album pod patronatem LongPlay ukazał się 17 kwietnia nakładem wytwórni Soliton.

Robert Ratajczak

_____________________________________________


Chojnacki / Miguła: Contemplations
CD 2020, Soliton SL 675-2
     
program:
1. Unknown
2. Kawa
3. Bałkański kociołek
4. Niebieskim szlakiem
5. Z pamiętnika zbieracza bananów
6. Tea For T
7. Ballad for Hermits
8. Trzepak

personel:
Jan Chojnacki – trąbka
Filip Miguła – fortepian
Bartek Chojnacki – kontrabas
Dawid Opaliński – perkusja
_____________________________________________





tekst wydawcy:

Chojnacki / Miguła Contemplations - projekt dwóch młodych muzyków wrocławskiego środowiska jazzowego: Jana Chojnackiego (trąbka) i Filipa Miguły (fortepian). Doświadczeni w wykonywaniu wszelkiego rodzaju muzyki: od jazzowego mainstreamu, poprzez współczesne jego odmiany, funk, groove aż do hip hopu i reggae.
Ze względu na bardzo zbliżony gust muzyczny postanowili połączyć siły i stworzyć własny projekt. Zaprosili do niego Bartka Chojnackiego (kontrabas) oraz Dawida Opalińskiego (perkusja). 
Inspirując się muzyką świata, nie zastanawiając się nad jej podziałami formalnymi czerpią z niej i próbują połączyć w coś nowego i świeżego, z czym chcą się identyfikować, nie odcinając się jednak od korzeni jazzu, na którym się wychowali.