Osiadły w Szwajcarii, urodzony w 1976 roku niemiecki pianista Carl Wolf ma w swym repertuarze utwory m.in. J.S.Bacha, Beethovena, Brahmsa, Debussy'ego, Griega, Haydna, Liszta, W.A.Mozarta, Schuberta, Schumanna, ale też Prokofiewa a nawet Stockhausena. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku pięciu lat, a już 6 lat później po raz pierwszy wystąpił jako solista z orkiestrą w rodzinnym mieście Bergheim (Koncert fortepianowy A-dur KV 414 Mozarta). W roku 2000 artystę mającego za sobą studia na Uniwersytecie Muzycznym w Kolonii przyjęto do klasy solistycznej Krystiana Zimermana.
fot.DUX |
Swoją drugą płytę Carl Wolf wypełnił utworami romantycznymi z lat 30-tych XIX wieku z dorobku Mendelssohna, Schuberta i Chopina, które zarejestrowane zostały we wnętrzu słynącej z doskonałej akustyki biblioteki benedyktyńskiego klasztoru Fischingen.
Zarówno Sonata A-dur Schuberta, jak Preludium i Fuga e-Moll op.35 Nr.1 Mendelssohna oraz wybrane Nokturny i Scherzo b-moll op.31 Chopina, brzmią na płycie zachwycająco.
Album ukazał się 21 listopada 2019.
Robert Ratajczak
___________________________________________
Carl Wolf: Mendelssohn, Schubert, Chopin
CD 2019, DUX 1619
program:
Franz Schubert - Sonata A-dur D 959:
1. Allegro
2. Andantino
3. Scherzo. Allegro vivace
4. Rondo. Allegretto
Felix Mendelssohn-Bartholdy:
5. Lied ohne Worte e-Moll op.102 Nr.1
6. Prelude in E-minor, op.35 Nr.1
7. Fuge in E-minor, op.35 Nr.1
Fryderyk Chopin:
8. Nocturne in C sharp minor op.27 Nr.1
9. Nocturne in D flat major op. 27 Nr. 2
10. Scherzo in C flat minor op. 31
Carl Wolf - fortepian
___________________________________________
tekst wydawcy:
O najnowszym albumie Carla Wolfa - niemieckiego pianisty zamieszkałego w Szwajcarii - można powiedzieć, że stanowi kwintesencję muzyki romantycznej. Znajdują się na nim arcydzieła stworzone w latach trzydziestych XIX stulecia przez genialnych kompozytorów, których życie naznaczone było romantyczną melancholią, tragizmem, cierpieniem; żaden z nich nie przekroczył progu 40 lat życia. Frapujące interpretacje byłego ucznia m.in. Kristiana Zimermana, znakomicie korespondują z doskonałą akustyką biblioteki benedyktyńskiego klasztoru Fischingen i nastrojem tamtejszych wnętrz.