Wytwórnia TAO Forms z dumą prezentuje nowy, znakomity solowy album młodego maestro Brandona Lópeza.
Tytuł albumu to: "vilevilevilevilevilevilevilevile".
Po przeprowadzce do Nowego Jorku nieco ponad dekadę temu, López natychmiast stał się niezastąpiony na wielu kreatywnych scenach muzycznych.
Od David Geffen Hall Filharmonii Nowojorskiej po brooklyńskie piwnice DIY, López intensywnie współpracował z wieloma luminarzami jazzu, muzyki klasycznej, poezji i muzyki eksperymentalnej.
Podobnie jak w przypadku wszystkich basistów o ogromnych umiejętnościach, López jako bardzo pożądany muzyk prowadzi bardzo aktywną działalność, angażując się w pracę nad różnymi projektami i przedsięwzięciami artystycznymi.
W czasopiśmie The Cleveland Review of Books zauważono: „Jego wirtuozeria to całkowite panowanie nad fakturą, subtelnością i głębią, do której można sięgnąć”.
López jest także znakomitym kompozytorem.
Jednym z ostatnich przykładów jego wszechstronności jest praca z równie zadziwiającym perkusistą Geraldem Cleaverem, oraz poetą, teoretykiem i krytykiem muzycznym Fredem Motenem.
Ich album z 2022 roku "Moten" znalazł się w gronie najlepszych albumów jazzowych roku magazynu New York Times.
Fizyczne zaangażowanie i jego niebywała ekspresja są widoczne podczas jego występów na żywo, ale także na płycie dostrzeżemy siłę wydobywającą się z jego nagrań.
Struny i drewniana rama instrumentu w pełni rezonują pod rękami Lópeza.
Jednak nad jego fizycznym zaangażowaniem w grę dominują umysł i uczucia.
Gdyby tak nie było portorykański dzieciak dorastający w klasie robotniczej w North Jersey nie występowałby jako solista z Filharmonią Nowojorską.
tekst prasowy
LINK: przegląd albumu
Pochodzący z Puerto Rico, a dorastający w North Jersey Brandon López, to kreatywny kontrabasista i kompozytor, który tworzoną przez siebie muzyką przekracza jakiekolwiek ramy stylistyczne, poszerzając możliwości wyrazowe instrumentu i obalając jakiekolwiek schematy gatunkowe. Gdy przed dziesięciu laty przeniósł się do Nowego Jorku, od razu stał się muzykiem bardzo pożądanym nie tylko przez preferujące muzykę awangardową rozmaite kluby, ale też muzyków chętnych do podjęcia z nim współpracy. Działając na pograniczu jazzu, swobodnej improwizacji, noise’u i muzyki współczesnej, współpracował z mnóstwem wybitnych artystów, na czele z Johnem Zornem, Okkyung Lee, Tonym Malaby, Tyshawn Sorey’em, Susan Alcorn, Sun Ra Arkestra, Cecilią Lopez, Gregiem Kelleyem, czy Chrisem Potterem. Przez pewien czas był głównym solistą Filharmonii Nowojorskiej, oraz jest laureatem wielu nagród i stypendiów (Van Lier Fellowship, Jerome Residency at Roulette Intermedium, Artist in Resident at Issue Project Room, Doris Duke Charitable Trust, The Robert D.Bielecki Foundation). Jego album "Moten" nagrany w trio z Geraldem Cleaverem i Fredem Motenem został wyróżniony przez magazyn New York Times tytułem Best of Jazz 2022.