Startuje piąta edycja festiwalu Kwidzyńska Wiosna Muzyczna w dniach 28-29 kwietnia i 1 maja w Teatrze Miejskim w Kwidzynie, organizowanego przez fundację Phasma- Music i Kwidzyńskie Centrum Kultury, podczas którego przez trzy dni będziemy mogli uczestniczyć w wybornej uczcie muzycznej.
Całość jest projektem Fundacji Phasma-Music pod nazwą: Kwidzyński Międzynarodowy Festiwal Muzyczny, w którego skład wchodzą między innymi Zaduszki Jazzowe, Muzyka Nowa oraz Kwidzyńska Wiosna Muzyczna.
Kwidzyński Międzynarodowy Festiwal Muzyczny został nagrodzony przez Europejską Federację Festiwali tytułem „Remarkable Arts Festival” (Wyjątkowy Festiwal Sztuki) i otrzymał znak jakości na 2019-2023 - E F F E Label.
W tym roku muzycy związani z Kwidzynem, wielokrotnie nagradzani i już uznani artyści, zaprezentują nam klasyczne dzieła kompozytorów polskich i zagranicznych od baroku po muzykę dwudziestego pierwszego wieku.
Organizatorzy starają się przedstawić ofertę bogatą w różnorodne style muzyczne, niemniej spojone wysokim poziomem wykonawczym, doskonałym przygotowaniem oraz dbałością o szczegóły, zarówno artystycznej jak i organizacyjne.
W programach koncertowych znajdą się utwory powstające na przestrzeni kilku wieków europejskiej kultury muzycznej.
Ponadto, celem koncertów jest zainteresowanie i stworzenie oferty kulturalnej osobom, które na co dzień nie są stałymi bywalcami koncertów filharmonicznych.
Koncerty:
· czwartek, 28 kwietnia o godz. 19:00 wystąpią: MATEUSZ DOBOSZ, MARIUSZ RUTKOWSKI i organizatorka IWONA GLINKA.
· piątek, 29 kwietnia o godz. 19:00 zagrają: KATARZYNA BUDZIŃSKA-SZYSZKO, PAWEŁ MARCZEWSKI oraz RADOSŁAW KUREK.
· niedziela, 1 maja o godz. 19:00 zaśpiewają: MONIKA LITWIN – DYNGOSZ i WOJCIECH DYNGOSZ przy akompaniamencie JUSTYNY JAKUBOWSKIEJ.
Pomysłodawczynią i organizatorką koncertów jest dr. Iwona Glinka, z zamiłowania, pasji i wykształcenia doskonała flecistka, pedagog i muzykolog. Jako solistka, kameralistka (m.in. członkini prestiżowego Hellenic Contemporary Music Ensemble Theodora Antoniou) oraz muzyk orkiestrowy (pierwsza flecistka w Ateńskiej Orkiestrze Symfonicznej) Iwona Glinka występowała w Grecji – gdzie mieszka od roku 1995 – oraz na obu kontynentach amerykańskich, w Europie oraz Azji.
Festiwal został sfinansowany ze środków Burmistrza Miasta oraz Powiślańskiego Banku Spółdzielczego w Kwidzynie, a poczęstunek zasponsorowała Spółdzielnia Spożywców "Społem" PSS.
W trakcie koncertów odbędzie się zbiórka pieniędzy na leczenie Tobiasza Szyszko, podopiecznego fundacji Espero – Nadzieja Dla Dzieci.
Wstęp wolny za okazaniem wejściówek.
Rezerwacje pod numerem telefonu: 55 279 34 24.
V KWIDZYŃSKA WIOSNA MUZYCZNA
KWIDZYNIACY KWIDZYNIAKOM
28.04.2022 - 01.05.2022
Teatr Miejski
godz. 19:00
PROGRAM:
Czwartek, 28.04.2022
AER+PHONE
MATEUSZ DOBOSZ, saksofon
IWONA GLINKA, flet
MARIUSZ RUTKOWSKI, fortepian
Jan Sebastian Bach - Sonata nr 4 C-dur na saksofon i fortepian
André Waignein - Rhapsody (cz. I i II.) na saksofon i fortepian
Eugene Bozza - Aria na saksofon i fortepian
Paul-Agricole Genin - Carnaval de Venise, Op.14 na flet I fortepian
François Borne - Fantaisie brillante sur ’Carmen’ na saksofon i fortepian
Sergei Rachmaninov - Vokalise Op.34 No.14 na saksofon i fortepian
Jules Demersseman - Fantaisie sur un theme original na saksofon i fortepian
Sylvia E. Hazlerig - Three Jazz Vignettes na flet, saksofon I fortepian
Pedro Itturalde - Pequena Czarda na saksofon i fortepian
MATEUSZ DOBOSZ urodził się w 1992 roku w Kwidzynie. Swoją przygodę z muzyką rozpoczął w wieku 10 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Fryderyka Chopina w Kwidzynie pod kierunkiem Pana Dariusza Dobosza, którą ukończył z wyróżnieniem. Jako uczeń wyżej wymienionej szkoły uzyskał następujące nagrody, m.in.: I miejsce z kwartetem saksofonowym w XX Starogardzkich Spotkaniach Kameralnych w Starogardzie Gdańskim (7.IV.2006), I miejsce w Pomorskich Przesłuchaniach Klas Instrumentów Dętych w Lęborku (16.III.2006). Od 2006 roku kontynuował naukę w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. Im. Stanisława Moniuszki w Grudziądzu w klasie saksofonu Pana Leszka Orłowskiego. Uczestnicząc w konkursach i festiwalach uzyskał następujące miejsca i wyróżnienia: półfinalista I Międzynarodowego Konkursu Saksofonowego w Łodzi (29.IV-3.V.2009), I miejsce w VIII Ogólnopolskim Festiwalu Saksofonowym w Przeworsku (2-5.XII.2008), II miejsce z kwartetem saksofonowym w IV Wiosennych Konfrontacjach Zespołów Kameralnych Szkół Muzycznych w Inowrocławiu (12.IV.2008), III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie na Instrumenty Dęte w Bydgoszczy ,,Miniatura 2007” (3-4.III.2007).
W 2016r. ukończył Akademie Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie saksofonu ad. dr. hab. Pawła Gusnara, zdobywając tym samym tytuł zawodowy magistra sztuki. Bierze udział w licznych koncertach, konkursach oraz festiwalach jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy. Współpracował z takimi orkiestrami jak Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina, Klasyczna Orkiestra Dęta Akademii Muzycznej im G. i K. Bacewiczów w Łodzi czy Toruńska Orkiestra Symfoniczna, również w roli solisty. Z wyżej wymienionymi orkiestrami wykonywał solowe partie w m.in. Błękitnej Rapsodii i Amerykaninie w Paryżu - G.Gershwina, Romeo i Juli- S.Prokofiewa, Bolerze- M.Ravela czy Tańcach Symfonicznych S.Rachmaninowa (2016,2017). Był członkiem Big Bandu Akademii Muzycznej w Łodzi, z którym zdobył m.in.: Grand Prix na 18-stym Big Band Festiwal w Nowym Tomyślu. Regularnie uczestniczył w kursach mistrzowskich pracując pod okiem wybitnych pedagogów i wirtuozów takich jak m.in.: Jean-Marie Londeix, Claude Delangle, Vincent David, Arno Bornkamp, Nobuya Sugawa, Jan Schulte-Bunert, Johannes Enders, Jerome Laran, Matjaz Drevensek, Mieczysław Stachura, Bernard Steue, John Wytko, Andrzej Rzymkowski, Dariusz Samól, Magdalena Jakubska- Szymienc, Radosław Knop czy David Pituch. Od 2016r. Mateusz współtworzy kwartet saksofonowy The Whoop Group, w którego skład wchodzą najwybitniejsi saksofoniści młodego pokolenia w Polsce. Zespół wydał w lipcu 2018 roku swoją debiutancką płytę ,,Crimes", za którą został nominowany do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii Odkrycie Roku. Zespół może poszczycić się takimi osiągnięciami jak: Tytuł Mistrza na 4.Międzynarodowym Turnieju Kameralnym w Bydgoszczy (2017), Zwycięzcy nagrody FNAPEC podczas 31 konkursu Zespołów Kameralnych FNAPEC w Paryżu (2017) czy zdobyciem I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych Instrumentów Dętych w Warszawie (2017). Saksofonista bierze udział w wielu prestiżowych wydarzeniach, takich jak: koncerty w ramach festiwalu filmowego Transatlantyk w Łodzi (2018), audycje radiowe i telewizyjne w TVP Polonia, TVP Kultura, RDC, ,,Dzień Dobry" TVN, RMF CLASSIC (2018), Koncert podczas Gali ,,MocArty RMF Classic 2017", audycji programu drugiego Polskiego Radia ,,Five o'Clock" z Pawłem Gusnarem i Krzysztofem Herdzinem (2016), koncert fundacji Cultura Animi z serii ,,Mistrz i uczeń" w Pałacu Wilanowskim (2012), koncert Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci na Zamku Królewskim w Warszawie (2011), Koncercie podczas 7.Internationale Meisterklasse fur Klassisches Saxophone w Laubach (2011) i wiele innych. Był stypendystą Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci czy Rektora Akademii Muzycznej im.G.K.Bacewiczów w Łodzi. Mateusz Dobosz jest również endorserem marek D'Addario Woodwinds oraz BG Frank Bichon France.
IWONA GLINKA, zwyciężczyni Międzynarodowego Konkursu IMKA i Rome Grand Prize Virtuoso International Music Competition (2018), jest solistką i czołową odtwórczynią nowej, eksperymentalnej muzyki. W 2016 roku założyła Phasma-Music Ensemble, gdzie pełni funkcję dyrektora artystycznego, występując również na wielu koncertach jako członek zespołu. Jako solistka, kameralistka (m.in. członkini prestiżowego Hellenic Contemporary Music Ensemble Theodora Antoniou) oraz muzyk orkiestrowy (pierwsza flecistka w Ateńskiej Orkiestrze Symfonicznej) Iwona Glinka występowała w Grecji gdzie mieszka od roku 1995, oraz na obu kontynentach amerykańskich, w Europie oraz Azji.
Wzbudziła żywe zainteresowanie współczesną muzyką, co zaowocowało ponad 100 premierami światowymi kompozytorów z Australii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Kanady, Grecji, Niemiec, Polski i USA, z czego ponad 100 komponowała dla niej.
Iwona Glinka urodziła się w Kwidzynie. W wieku 18 lat ukończyła z najwyższym wyróżnieniem Państwowe Liceum Muzyczne w Gdańsku w klasie fletu Elżbiety Czapor. W tej samej instytucji uzyskała też dyplom w zakresie pedagogiki. Studia kontynuowała w gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie Krzysztofa Langmana. Ukończyła je w roku 1994.
W roku 2009 uzyskała doktorat w zakresie wykonawstwa fletowego, przyznany przez Akademię Muzyczną w Krakowie. Doktoryzowała się tam na podstawie pionierskiej na gruncie polskim rozprawy poświęconej interpretacji dzieł fletowych Briana Ferneyhougha, którą napisała pod kierunkiem prof. Barbary Świątek-Żelazny, oraz recitalu złożonego dzieł tego wybitnego kompozytora. W roku 2012 otrzymała doktorat w zakresie muzykologii, przyznany przez Uniwersytet Ateński, na podstawie dysertacji poświęconej współczesnym greckim na flet solo, napisanej pod kierunkiem prof.Apostolosa Kostiosa.
W latach 1991-1994, dzięki stypendium przyznanemu przez Baloise Holding, była uczestniczką Letnich Kursów Akademii Muzycznej w Lenk (Szwajcaria), gdzie studiowała pod kierunkiem Petera-Lukasa Grafa. W roku 1992, dzięki stypendium przyznanemu przez burmistrza Darmstadtu, uczestniczyła w Wakacyjnych Kursach Nowej Muzyki w tymże mieście, doskonaląc umiejętności interpretacyjne u Pierre'a-Yvesa Artauda. W roku 1996 kontynuowała studia we Włoszech w Międzynarodowej Akademii Muzycznej w Bielli, ponownie pod kierunkiem Petera-Lukasa Grafa, oraz w Paryżu na zaproszenie Pierre'a-Yvesa Artauda.
W roku 2017 Iwona Glinka otrzymała Nagrodę i specjalne wyróżnienie na konkursie Grand Prix IBLA. Obok regularnych występów, Iwona Glinka została wielokrotnie wybrana jako wykonawczyni w charakterze gościa specjalnego na wielu wydarzeniach muzycznych, takich jak: The International Conference “Research Hands on Flute” (2017, Aveiro, Portugalia), National Flute Association Convention (Narodowa Konwencja Stowarzyszeń Flecistów) (2016, San Diego, Stany Zjednoczone), Canadian Flute Association Convention (Kanadyjska Konwencja Stowarzyszeń Flecistów (2015, Toronto, Kanada) V i X Sacred Music of Patmos (2005, 2010, Grecja), Electro Media Works (2008, Ateny, Grecja), International James Galway Flute Festival (2007, występując na specjalne zaproszenie Jamesa Galwaya, Weggis, Szwajcaria), III i IV Mediterranean Contemporary Music Days (2005, 2006, Istanbul, Turcja), 3rd Flute Festival w Madison (2006, Stany Zjednoczone), Archanes Festival (2002, Kreta, Grecja), Days of Contemporary Music (2002, Ateny, Grecja), Schoenberg Festival (2001, Ateny, Grecja), International Flute Festival w Rzymie (1997, Włochy), International Computer Music Conference (1997, Thessaloniki, Grecja).
Iwona Glinka nagrała oraz występowała na kilkudziesięciu albumach europejskich, kanadyjskich oraz amerykańskich wytwórni takich jak: Sarton Records, Universal, BMG, Auris Subtilise, Centaur Records, Irida, Magni, Legend, Phasma Music i inne. W 2017 roku jej album ONE MINUTE zdobył nagrodę Global Music Award -Silver Double Medal - Outstanding Achievement (Contemporary Classical and Album). a jej album PROGRESSIONS zdobył Global Music Award - Gold Triple Medal - Awards of Excellence (Composer, Flautist and Album), a także nominację do najbardziej prestiżowej nagrody International Classical Music Awards -ICMA 2018 (Contemporary Music).
MARIUSZ RUTKOWSKI, absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie M. Szraiber (fortepian) oraz M. Nosowskiej (kameralistyka). Laureat wielu konkursów z zakresu kameralistyki fortepianowej, m.in. Nagroda Polskiego Radia im. J. Lefelda na Konkursie im. I.J. Paderewskiego (Bydgoszcz 1999, 2006), nagroda dla najlepszego pianisty na Międzynarodowym Konkursie im.S.Moniuszki (Warszawa 2001).
W 2021 r. z rąk Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego artysta otrzymał najwyższe polskie odznaczenie w dziedzinie kultury i sztuki – medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (łac.Chwała Sztuce), przyznawane za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, działalności kulturalnej, ochronie kultury i dziedzictwa narodowego.
W latach 2007-2009 pełnił funkcję kierownika wokalnego Teatru Wielkiego im.S.Moniuszki w Poznaniu. Koncertuje z najwybitniejszymi solistami w kraju i za granicą.
Wiele nagrywa (DUX, Polskie Radio) m.in.: W.Żeleński Pieśni (z J.Rappe) – nagroda Fryderyk 2006; S. Niewiadomski Pieśni, I.J. Paderewski Pieśni (z J.T.Stępień) A.Jastrzębska Chamber music (z J.Kotnowską); A. Kulikowski Utwory kameralne (z Camerata Vistula) – pierwsze nagranie w historii fonografii; I.J. Paderewski Pieśni (z A.Radziejewską) – pierwsza rejestracja wszystkich pieśni kompozytora w historii światowej fonografii (CD) – nominacja Fryderyk 2007; The power of emotions (z P.Piekutowską); Fantaisie (z A.Igras-Sawicką) – nominacja Fryderyk 2009; K.Szymanowski Pieśni (z A.Radziejewską) – nagroda Prix Speciale Academie De Disque Liryque (Paryż), wyróżniona przez ARTE (Francja), nominacja Fryderyk 2008; B.Martinu Chamber Music (z A.Igras-Sawicką, B.Niziołem i M.Zdunikiem) – nominacja Fryderyk 2010, Lutosławski-Complete Songs (z A.Radziejewską),Duety słowiańskie (z U.Kryger i J.Rappe), O.Kolberg-Piano Works, Songs-2018 -,,Złoty Orfeusz”, Paryż.
Pianista nagrał również wiele programów telewizyjnych, w tym 15 odcinków „Wokół wielkiej sceny” TVP1.
Piątek, 29.04.2022
TANECZNIE
KATARZYNA BUDZIŃSKA-SZYSZKO, flet
PAWEŁ MARCZEWSKI, gitara
RADOSŁAW KUREK, fortepian
Antonio Vivaldi - Largo z Concerto No.4 f moll, Op.8, RC 297 „L’inverno” na flet i gitarę
Gabriel Faure - Pavane Op.50 na flet i gitarę
Astor Piazzola - Libertango na flet i gitarę
Ludwig van Beethoven - Sonate Pathetique Op.13 cz.II na flet i gitarę
Astor Piazzola - Historia Tanga na flet i gitarę: Bordel 1900, Cafe 1930, Night Club 1960, Concert d’aujourd’hui
Wolfgang Amadeusz Mozart - Sonata C dur KV 330 na fortepian
Karol Szymanowski - 4 Tańce polskie, Preludium i Fuga cis moll na fortepian
Paweł Mykietyn - 4 Preludia na fortepian
KATARZYNA BUDZIŃSKA-SZYSZKO – absolwentka Gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie fletu św.pamięci st.wykł.Elżbiety Czapor. Rodowita Kwidzynianka. Całą swą przygodę z fletem rozpoczęła pod kierunkiem pomysłodawczyni Festiwalu „Kwidzyńska Wiosna Muzyczna” – Dr Iwony Glinki. Podstawową Szkołę Muzyczną oraz Liceum również ukończyła w Gdańsku, w OSM przy ul. Gnilnej. Od 2006 roku pełni funkcję nauczyciela gry na flecie, z aktualnym stopniem awansu nauczyciela dyplomowanego. Obecnie prócz nauczania gry na flecie, współpracuje ze szkolną orkiestrą dętą „Helikon” – pod dyrekcją Eugeniusza Kizińskiego , jak również z orkiestrą kameralną prowadzoną przez Walerego Kunaca. Jej uczniowie występują na wszelkiego rodzaju konkursach regionalnych i ogólnopolskich, zdobywając wysokie noty.
Corocznie dokształca się na różnego rodzaju warsztatach, czy konsultacjach metodycznych. Występowała na wielu Koncertach, m.in. „Szkoła Miastu” i solo i w duecie z mgr Pawłem Marczewskim – nauczycielem gitary, jak również ze szkolną orkiestrą i dętą i kameralną – w kraju i za granicą. Wielokrotnie nagradzana przez Dyrektora Państwowej Szkoły Muzycznej w Kwidzynie za swoje osiągnięcia.
Zamiłowanie do muzyki przekazuje również w szkołach podstawowych, gdzie naucza dzieci i młodzież tegoż przedmiotu. Prowadzi zajęcia nie tylko z przedmiotu muzyka, ale też naukę śpiewu, czy naukę gry na flecie prostym.
Swoje magisterskie wykształcenie uzupełniła napisaniem pracy dyplomowej z muzykoterapii, kończąc Podyplomowe Studium Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej i Pracy socjalnej na Uniwersytecie Gdańskim.
Prócz nauczania w szkole muzycznej – w głównej pracy i w szkołach podstawowych, pracuje także z najmłodszymi w przedszkolach w Kwidzynie – gdzie prowadzi zajęcia rytmiki we wszystkich grupach – wplatając w te zajęcia także elementy arteterapii – gdyż aktualnie studiuje podyplomowo ten właśnie kierunek – aby spełniać swoje pasje.
PAWEŁ MARCZEWSKI – jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof.zw.Jana Paterka i st.wykł.Emilii Majewskiej oraz Studiów Podyplomowych z zakresu Instrumentalistki Akademii Muzycznej w Gdańsku w
klasie prof.zw.Jana Paterka. Jest nauczycielem dyplomowanym w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im.Feliksa Nowowiejskiego w Kwidzynie, gdzie prowadzi klasę gitary klasycznej od roku 2008. W swojej działalności koncertowej wielokrotnie występował jako solista oraz kameralista podczas koncertów organizowanych przez macierzystą uczelnię, ale także m. in. podczas Ogólnopolskiej Sesji Naukowo-Artystycznej Gitarystyki Polskiej, organizowanej przez Międzyuczelnianą Katedrę Gitary Klasycznej przy Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, a także koncertach „Szkoła Miastu”, organizowanych przez Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w Kwidzynie. W swojej pracy pedagogicznej posiada wiele osiągnięć, a jego uczniowie zdobywają miejsca i wyróżnienia na konkursach regionalnych i ogólnopolskich. Jego absolwenci kontynuują naukę w szkołach drugiego stopnia, a także na wyższych uczelniach muzycznych. Za swoją działalność dydaktyczną był wielokrotnie nagrodzony nagrodami Dyrektora Szkoły, przyznanymi przez Dyrekcję PSM I stopnia w Kwidzynie. Otrzymał również Nagrodę Indywidualną II Stopnia Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej „Za Szczególny Wkład w Rozwój Edukacji Artystycznej w Polsce”.
Od zdobycia wyróżnienia The Bridget Doolan Prize za najlepsze wykonanie utworu W. A. Mozarta na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Dublinie w 2012 roku oraz zwycięstwa XV Międzynarodowego Konkursu im.J.Brahmsa w austriackim Pörtschach w 2008 roku (wraz z wiolonczelistą Georgyim Lomakovem), RADOSŁAW KUREK intensywnie pracuje nad poszerzaniem swojego repertuaru. Stale doskonali wysokie umiejętności na polu interpretacji muzyki kameralnej i dzieli się swoją wrażliwością z publicznością wykonując muzykę od klasycyzmu do współczesności na starannie przemyślanych recitalach solistycznych.
Jego siła jako artysty tkwi w niezwykłej elastyczności we współpracy z innymi muzykami, dlatego jest szczególnie ceniony jako partner w muzyce kameralnej.
Owocem wielu muzycznych spotkań pianisty są nagrania dla takich wytwórni płytowych jak niemiecka GENUINE Classics, Bayerischer Rundfunk, ANAGRAM, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Sarton, Dux, Soliton czy BeArTon.
Artysta uczestniczył w wielu prestiżowych wydarzeniach muzycznych, występując zarówno jako solista jak i kameralista w Austrii, Niemczech, Francji, Szwajcarii, Norwegii, Szwecji, Belgii, Hiszpanii, Włoszech, Japonii, Egipcie, USA oraz licznych miastach Polski. Grywał między innymi w Malmö Live Konsethus, Gamle Logen Concert Hall w Oslo, Auditorium Augustianum w Watykanie, Festsaal w Wiedniu, Auditorium al Duomo we Florencji, a także w salach Filharmonii Narodowej, Gorzowskiej, Koszalińskiej, Pomorskiej, Krakowskiej, Bałtyckiej, Wrocławskiej i Łódzkiej oraz Studiu Koncertowym Polskiego Radia im.W.Lutosławskiego w Warszawie, siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach i Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Jako solista występował między innymi z orkiestrami Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Gorzowskiej, Filharmonii Koszalińskiej oraz Orkiestrą Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia” i Capellą Bydgostiensis pod dyrekcją wielu znakomitości dyrygenckich takich jak Jacek Kaspszyk, Jose Maria Florencio, Michał Nesterowicz, Kai Bumann czy Jakub Chrenowicz. Partnerował też tak wybitnym artystom jak Jadwiga Rappe, Konstanty Andrzej Kulka, Roman Jabłoński czy Jadwiga Kotnowska; współpracował również z Robertem Kabarą, Wiesławem Kwaśnym, Agatą Zubel, Bartoszem Koziakiem, Magdaleną Bojanowicz–Koziak, Mariuszem Godlewskim, Marcinem Zdunikiem, Mariuszem Patyrą oraz Lutosławski Quartet. Wielokrotnie zapraszany na festiwale, m.in.: Chopin i Jego Europa, Festiwal Witolda Lutosławskiego Łańcuch, Festiwal Trzy-Czte-Ry, Chopin w Barwach Jesieni, Muzyka na Szczytach, Dni Muzyki Karola Szymanowskiego, Gdańska Jesień Pianistyczna, Gdański Festiwal Muzyczny.
Radosław Kurek był oficjalnym pianistą Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im.W.Lutosławskiego w Warszawie (2018), gdzie otrzymał wyróżnienie dla najlepszego pianisty, a także Międzynarodowego Konkursu im.K.Szymanowskiego w Katowicach (2018) – tam również zdobył nagrodę dla najlepszego pianisty – kameralisty. Ponadto jako solista lub pianista - kameralista uczestniczył oraz zdobywał nagrody i wyróżnienia na konkursach w Indianapolis, Genewie, Monachium, Terni, Shumen, Narwie, Florencji, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Katowicach.
Radosław Kurek ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń pozostając jej asystentem w latach 2008-2009. Swój kunszt doskonalił pod kierunkiem wielu szeroko cenionych artystów takich jak Pavel Vernikov, Niklas Schmidt, Sebastian Hamann, Viera Nossina, John O’Conor, Ewa Pobłocka, Maja Nosowska czy Szabolcs Esztenyi. Od jesieni 2009 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej im.F.Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie pracuje na stanowisku profesora uczelni. Tam też w 2014 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych, a w 2019 doktora habilitowanego.
Niedziela 01.05.2022
NAJPIĘKNIEJSZA JEST MUZYKA POLSKA
MONIKA LITWIN – DYNGOSZ, mezzosopran
WOJCIECH DYNGOSZ, baryton
JUSTYNA JAKUBOWSKA, fortepian
Fryderyk Chopin – Mazurek d-moll op.67 nr2, Mazurek a-moll op.67 nr4, Życzenie, Hulanka, Leci liście z drzewa
Stanisław Moniuszko – Piosnka żołnierza, Czy powróci?, Dziad i Baba, Złota rybka, Matysek, Prząśniczka, Święty Piotr
Zygmunt Noskowski – Smutno, Stach
Ignacy Jan Paderewski – Chłopca mego mi zabrali
WOJCIECH DYNGOSZ jest absolwentem Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im.Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof.Macieja Witkiewicza (dyplom z wyróżnieniem). Debiutował będąc jeszcze studentem partią Pinga w operze Turandot G.Pucciniego podczas inauguracyjnego spektaklu III Bydgoskiego Festiwalu Operowego.
W 1996 r. rozpoczął współpracę z Operą Dolnośląską we Wrocławiu oraz Operą Śląską w Bytomiu. W latach 1996-2017 (1997-2002 jako pracownik etatowy) związany był z Operą Nova w Bydgoszczy. Swoje umiejętności wokalne doskonalił na kursach mistrzowskich pod opieką takich mistrzów jak Janusz Monarcha, Jadwiga Gadulanka, Maria Fołtyn i Włodzimierz Zalewski.
W 1994 r. na konkursie wokalnym w Dusznikach-Zdroju otrzymał wyróżnienie w kategorii operowej, w 1995 r. na konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu otrzymał również wyróżnienie.
Na scenach operowych kreował m.in. następujące partie: Falstaff w Falstaffie G.Verdiego, Urok w Manru I.J.Paderewskiego, Macieja w Strasznym dworze S.Moniuszki, Figara w Cyruliku sewilskim G.Rossiniego, Pinga w Turandot G.Pucciniego, Schaunarda w Cyganerii G.Pucciniego, Dancaira w Carmen G.Bizeta, Jakuba we Flisie S.Moniuszki, Papagena oraz Monostatosa w Czarodziejskim flecie W.A.Mozarta, Fryderyka w Lacme L.Delibesa, Zakrystianina w Tosce G.Pucciniego, Barona w Traviacie G.Verdiego, Kharpathyego, Harego oraz Doolitla w My Fair Lady C.Loewego, Carnera, Żupana w Baronie Cygańskim J.Straussa, oraz Mendla i Tewiego w Skrzypku na dachu J.Boocka.
Współpracował z wieloma wybitnymi reżyserami oraz choreografami wśród których warto wymienić: Igora Przygrodzkiego, Laco Adamika, Marka Weiss-Grzesińskiego, Waldemara Zawodzińskiego, Jacka Chmielnika, Janinę Niesobską, Tadeusza Konwińskiego, Macieja Prusa, Michała Znanieckiego. Współpracował z wieloma dyrygentami: Mieczysławem Nowakowskim, Szymonem Kawallą, Ewą Michnik, Andrzejem Straszyńskim, Antonim Wicherkiem, Tadeuszem Zatheyem, Zygmuntem Rychertem, Taduszem Serafinem, Piotrem Wajrakiem, Agnieszką Kreiner, Maciejem Figasem, Tomaszem Szrederem, Andrzejem Knapem, Łukaszem Wódeckim, Bassem Akiki oraz Radosławem Wilkiewiczem.
Wśród swojego bogatego dorobku artystycznego posiada liczne partie basowe i barytonowe w dziełach oratoryjno–kantatowych, które miał okazję prezentować na estradach Filharmonii w Bydgoszczy, Toruniu, Płocku, Koszalinie, Opolu, Jeleniej Górze, Olsztynie, Słupsku oraz podczas tournee na terenie Niemiec, Francji i Holandii.
W repertuarze posiada również liczne dzieła liryki wokalnej (ok.250 pieśni) szczególną estymą darząc twórczość kompozytorów polskiej pieśni artystycznej.
Brał udział w wielu festiwalach wśród których na szczególną uwagę zasługują: Festiwal im.Stanisława Moniuszki w Kudowie–Zdroju, Festiwal Muzyki Współczesnej im.Grażyny Bacewicz w Koszalinie, Festiwal Młodych Organistów i Wokalistów w Bydgoszczy, Festiwal Probaltica w Toruniu i Warszawie, Międzynarodowy Festiwal Muzyczne Dni Drozdowo–Łomża oraz Międzynarodowy Festiwal Kalejdoskop Form Muzycznych im.Marii Fołtyn.
W swoim dorobku posiada kilka płyt wśród których na szczególna uwagę zasługują :
- Płyta dokumentująca XV Festiwal Probaltica w Toruniu (2008 r.), gdzie wraz z pianistą Arturem Pilchem dokonał prawykonania utworu Przesłuchanie Anioła Pawła Strzeleckiego. Płyta została zarejestrowana w Polskim Radio w Warszawie w sali koncertowej im.Agnieszki Osieckiej.
- Płyta Od brzuszka do uszka maluszka (2011r.) wydana przez Filharmonię Pomorską w Bydgoszczy
- Płyta Przymykam oczy (2017) z twórczością Marcina Kopczyńskiego, wydana przez Acte Prealable
- Płyta Fortepian Noskowskiego (2018 r.) z pieśniami Zygmunta Noskowskiego wydana przez MCK w Bydgoszczy
- Płyta Requiem dla chwil minionych Jarosław Pijarowski & Józef Skrzek – Teatr Tworzenia
- Płyta Living After Life – Teatr Tworzenia (2020 r.) Jarosław Pijarowski & Brain Active Records
W 2014 r. uzyskał stopień doktora sztuki w dziedzinie sztuki muzyczne, dyscyplinie artystycznej: wokalistyka. W 2018 r. Rada Wydziału Wokalno-Instrumentalnego Akademii Muzycznej im.Karola Szymanowskiego w Katowicach nadała dr Wojciechowi Dyngoszowi stopień doktora habilitowanego sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej: wokalistyka. Od 2015 r. pracuje na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im.Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy prowadząc klasę śpiewu solowego.
Jego studenci odnoszą sukcesy w konkursach wokalnych. Dwukrotnie otrzymał stypendium miasta Bydgoszcz w latach 2018 (nagranie pieśni Zygmunta Noskowskiego) oraz 2021 (nagranie pieśni wybranych – polska liryka wokalna).
MONIKA LITWIN-DYNGOSZ urodzona w Koszalinie, gdzie w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im.G.Bacewicz rozpoczęła swą edukację artystyczną. Absolwentka Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej im.F.Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Wydziału Wokalno-Aktorskiego tejże uczelni w klasie prof.Alicji Marczak Faberowej oraz Podyplomowych Studiów na kierunku: Menager Kultury.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez: G.Kahrego, F.Barbieri, H.Łazarską, J.Gadulankę, J.Monarchę oraz M.Fołtyn.
Tuż po studiach rozpoczęła stałą współpracę z Operą Nova w Bydgoszczy, gdzie debiutowała z partii Niclaussa w operze „Opowieści Hoffmanna” G.Offenbacha. Na scenie Opery Nova wystąpiła również w Mefistofelesie A.Boito, Czarodziejskim Flecie W.A.Mozarta, Lakme L.Delibe, Manru I.J.Paderewskiego, Carmen G.Bizeta W 1999 r. założyła Agencję Artystyczną Otello, specjalizującą się w organizacji koncertów muzyki wokalnej i instrumentalnej. Czynnie uczestniczy w wielu przedsięwzięciach agencyjnych.
Prowadzi ożywioną działalność koncertową. Bierze udział w Międzynarodowych Festiwalach Operowych zarówno w kraju jak i za granicą. Współpracuje z filharmoniami, występuje z recitalami wokalnymi w licznych salach koncertowych, ośrodkach kultury oraz pałacach. W roku 2011 występowała we Włoszech dając koncerty w Rzymie, Paliano oraz Serrone. Posiada szeroki repertuar oratoryjno-kantatowy. Bierze udział w koncertach arii oraz duetów operowych i operetkowych. Często występuje z recitalami kameralnymi. W 2015 r. brała udział w nagraniu płyty „Requiem dla chwil minionych” z muzyką Józefa Skrzeka. W 2018 r. dzięki Stypendium Artystycznym Miasta Bydgoszczy nagrała z Wojciechem Dyngoszem oraz Justyną Jakubowską płytę z pieśniami Zygmunta Noskowskiego. W 2019 r nagrała płytę Living after live – Pijarowski&Skrzek. W 2020 r nagrała płytę z Filharmonią Koszalińską Ostatnia droga. W 2021 r. również otrzymała stypendium Miasta Bydgoszczy na nagranie pieśni Polska liryka wokalna – pieśni wybrane.
JUSTYNA JAKUBOWSKA jest absolwentką Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im.F.Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof.Jerzego Godziszewskiego i prof.Marii Murawskiej. Swoje umiejętności pianistyczne doskonaliła na licznych kursach i warsztatach pianistycznych pod okiem znanych i cenionych profesorów z Polski i Europy. Miała okazję brać udział w lekcjach tak wybitnych pianistów jak: Eteri Andjaparidze, Barbara Halska, Krzysztof Jabłoński, Joanna Brzezińska-Maurer, Pietro De Maria, Robert McDonald, Ilja Scheps, Dang Thai Son, Marek Toporowski, Maria Claude-Werchowska, Mikhail Voskresensky.
Koncertowała jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą, m.in.w USA, Włoszech, Szwajcarii. Jest laureatką konkursów m.in.: Międzynarodowego Pianistycznego Konkursu „Anemos” w Rzymie, V Ogólnopolskiego Konkursu Muzycznego im.J.Zarębskiego w Łomiankach i Międzynarodowego Internetowego Konkursu Muzycznego w Belgradzie (Serbia).
Od marca do czerwca 2011 r. brała udział w wymianie studenckiej w ramach programu Erasmus w uczelni partnerskiej Conservatorio di Musica „Francesco Venezze” w Rovigo.
W sierpniu 2011 r. uczestniczyła w kursach „Paderewski Piano Academy”, na których zagrała koncert z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną pod batutą Anny Mróz.
Od 2012 r. prowadzi ożywioną działalność pedagogiczną. Akompaniowała m.in.w klasie talentów w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im.A.Rubinsteina w Bydgoszczy. Przy jej akompaniamencie uczniowie zdobywali liczne nagrody i wyróżnienia na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach. Jej wyróżniający się akompaniament został doceniony m.in. na: Włocławskich Spotkaniach Skrzypcowych (w dwóch kolejnych edycjach), na Ogólnopolskim Konkursie Bachowskim im.Stanisława Hajzera w Zielonej Górze, w IV Międzynarodowym Festiwalu “Integracje Muzyczne 2017” w Chełmży, oraz V Międzyszkolnym Konkursie Miniatur Szkół Muzycznych I Stopnia w Czernikowie.
W sierpniu 2018 r. wraz z Wojciechem Dyngoszem i Moniką Litwin-Dyngosz nagrała płytę z pieśniami Zygmunta Noskowskiego.
W marcu Uczelniana Rada Doskonałości Naukowej Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy uchwałą nr 10/2020 z dnia 3 marca 2020 r. nadała mgr Justynie Jakubowskiej stopień doktora w dziedzinie sztuki: dyscyplinie sztuk muzycznych.
Przez 6 lat zawodowo związana była z Akademią Muzyczną im.Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w której współpracowała m.in. z: prof.Vadimem Brodskim, prof.Maciejem Witkiewiczem i prof.Urszulą Jankowiak. Obecnie pracuje jako adiunkt na wydziale instrumentalnym w Akademii Sztuki w Szczecinie oraz jako nauczyciel gry na fortepianie w Szkole Muzycznej I stopnia w Chełmży.