Nakładem wytwórni Audio Cave ukazała się płyta zawierająca fragmenty koncertowych nagrań uważanego za współtwórcę polskiej fali yassu, klarnecisty i kompozytora Jerzego Mazzolla. Muzyka zarejestrowana została w różnych składach w 2008 roku.
W 2011 roku nagrania te zostały zmiksowane, a materiał poddany rekonstrukcji przez DJ-a i producenta nagrań Igora Pudło (Igor Boxx), który stworzył zupełnie nową formę podzieloną na 10 utworów.
Efektem jest firmowany szyldem Mazz Boxx album, który w ostatecznej formie gotowy był już 10 lat temu, a mimo to jego zawartość brzmi wyjątkowo świeżo i odkrywczo.
"Mazz Boxx" to muzyka nieprzewidywalna i intrygująca, a zarazem jedyny w swoim rodzaju projekt scalający fantazję i wirtuozerię improwizującego Jerzego Mazzolla z dźwiękowym wizjonerstwem Igora Pudło.
W 2011 roku nagrania te zostały zmiksowane, a materiał poddany rekonstrukcji przez DJ-a i producenta nagrań Igora Pudło (Igor Boxx), który stworzył zupełnie nową formę podzieloną na 10 utworów.
Efektem jest firmowany szyldem Mazz Boxx album, który w ostatecznej formie gotowy był już 10 lat temu, a mimo to jego zawartość brzmi wyjątkowo świeżo i odkrywczo.
"Mazz Boxx" to muzyka nieprzewidywalna i intrygująca, a zarazem jedyny w swoim rodzaju projekt scalający fantazję i wirtuozerię improwizującego Jerzego Mazzolla z dźwiękowym wizjonerstwem Igora Pudło.
Album ukazał się 3 września.
Robert Ratajczak
______________________________________________
Mazz Boxx
CD 2021, Audio Cave ACD-009-2021
program:
1. Doubts Appear at the Beginning
2. Open to Openness
3. Chosen to Be a Wanderer
4. The One Who Comes
5. The Habit of Singing to Oneself
6. What Will Happen to Me, My Love?
7. Don't Leave Me, What Will I Do?
8. In Motion There Is Grace!
9. Train to Bratslav
10. The Last Form of Prayer
personel:
Jerzy Mazzoll – klarnety, tarogato
oraz:
Joanna Duda, Piotr Rachoń - fortepian
Ju Ghan - kontrabas
Piotr Podgórski, Filip Danielak - perkusja
Tomasz Antonowicz - instr.perkusyjne
CD 2021, Audio Cave ACD-009-2021
program:
1. Doubts Appear at the Beginning
2. Open to Openness
3. Chosen to Be a Wanderer
4. The One Who Comes
5. The Habit of Singing to Oneself
6. What Will Happen to Me, My Love?
7. Don't Leave Me, What Will I Do?
8. In Motion There Is Grace!
9. Train to Bratslav
10. The Last Form of Prayer
personel:
Jerzy Mazzoll – klarnety, tarogato
oraz:
Joanna Duda, Piotr Rachoń - fortepian
Ju Ghan - kontrabas
Piotr Podgórski, Filip Danielak - perkusja
Tomasz Antonowicz - instr.perkusyjne
______________________________________________
tekst prasowy:
Wymiar artystyczny wspólnej płyty Jerzego Mazzolla i Igora Boxxa jest sprawą doniosłą – dwóch tytanów polskiej muzyki improwizowanej i elektronicznej spotyka się na jednym wydawnictwie sygnowanym nowym, ale bardzo czytelnym szyldem.
Jerzy Mazzoll tak wspomina genezę projektu: "W 2008 roku zagrałem kilka ciekawych koncertów w różnych składach - część z nich szczęśliwie udało się zarejestrować. Materiałów było jednak sporo, bo około dziesięciu godzin, dlatego też niełatwo było mi zająć się ich edycją, a jeszcze trudniej się z nimi rozstać... Po naprawdę wielu perypetiach, wstępnie podzielona na quasi-utwory muzyka końcem 2010 roku trafiła w końcu do Igora...".
"Znaliśmy się już wtedy z Jerzym, mieliśmy za sobą wspólne projekty, a z przekazanych przez niego materiałów miałem wyselekcjonować muzykę na ewentualny album koncertowy. Mój wybór okazał się jednak bardzo radykalny, bo dokonałem całkowitej dekonstrukcji tego materiału, a potem w ciągu kilku tygodni stworzyłem z tego całkiem inne utwory" – dodaje Igor Pudło.MazzBoxx jest wielowymiarowym projektem, na który składa się zarówno charakterystyczny, niezwykle oryginalny styl komponowania oraz wirtuozerska, nieprzewidywalna gra Mazzolla, jak i producenckie wizjonerstwo, z którego słynie Igor Boxx. Artysta muzykę zawartą na płycie MazzBoxx umieszcza jednak poza kontekstem osobistym i ramami temporalnymi:
"Odbieram tę muzykę w oderwaniu od siebie i od czasu, w którym powstała. Jej specyfika jest pozaczasowa, gdyż na płycie przecinają się różne elementy składające się na wspólne dzieło: indywidualny styl kompozycji Jerzego uchwycony w scenicznych realiach oraz jego obróbka w cyfrowym środowisku".Może ciekawić fakt, że płyta była gotowa już w 2011 roku i musiało upłynąć aż 10 lat, żeby doczekała się swojej premiery. Dlaczego?
"Nie mieliśmy żadnej strategii i nie podejmowaliśmy żadnych pochopnych decyzji w sprawie wydania tego materiału… Płyta po prostu czekała na swój moment i jesteśmy z tego faktu bardzo zadowoleni" – podsumowuje Mazzoll.