Dorobek fonograficzny od wielu lat osiadłego w Nowym Jorku znakomitego japońskiego pianisty i kompozytora Takeshiego Asai obejmuje zarówno jazzowe albumy wypełnione solową muzyką fortepianową, jak płyty nagrane w duecie (z pianistką Catherine Schneider i wokalistką Laurą Noejovich), ale też świetne albumy zrealizowane w ramach własnego trio (z Danielem Ori i Robem Garcią - New York Trio, lub z Pascalem Combeau i Maxime Legrandem - French Trio).
Drugim biegunem twórczości tego zjawiskowego artysty, którego horyzonty dalece wybiegają poza sferę jazzu, jest muzyka filmowa i teatralna oraz projekty multimedialne i elektroniczne. Album "Le Projet Electrique" (2016), na którym Takeshi Asai samodzielnie zrealizował wszystkie partie instrumentalne (fortepian, gitara, bas, perkusja, syntezatory i komputer) odsłonił nieznane dotąd szerzej oblicze artystyczne muzyka i ogromny potencjał w zakresie zdolności do tworzenia elektronicznych kreacji obejmujących house, dance, drum'n'bass, czy muzykę kontemplacyjną i eksperymentalną.
Po pięciu latach Takeshi Asai wraca do elektroniki proponując album konsekwentnie zatytułowany "The Electric Project Vol.2".
Na 60-minutowej płycie znajdziemy 15 nowych utworów, pośród których dużą część multiinstrumentalista i kompozytor zadedykował ważnym dla niego osobom, jak m.in. śpiewaczka operowa Christina Collier i kontrabasista Marc Peillon (fot. poniżej), z którymi realizacja wspólnego projektu nie doszła do skutku z powodu nastania pandemii i niespodziewanej śmierci Peillona w sierpniu 2020 roku.
Drugim biegunem twórczości tego zjawiskowego artysty, którego horyzonty dalece wybiegają poza sferę jazzu, jest muzyka filmowa i teatralna oraz projekty multimedialne i elektroniczne. Album "Le Projet Electrique" (2016), na którym Takeshi Asai samodzielnie zrealizował wszystkie partie instrumentalne (fortepian, gitara, bas, perkusja, syntezatory i komputer) odsłonił nieznane dotąd szerzej oblicze artystyczne muzyka i ogromny potencjał w zakresie zdolności do tworzenia elektronicznych kreacji obejmujących house, dance, drum'n'bass, czy muzykę kontemplacyjną i eksperymentalną.
Po pięciu latach Takeshi Asai wraca do elektroniki proponując album konsekwentnie zatytułowany "The Electric Project Vol.2".
Na 60-minutowej płycie znajdziemy 15 nowych utworów, pośród których dużą część multiinstrumentalista i kompozytor zadedykował ważnym dla niego osobom, jak m.in. śpiewaczka operowa Christina Collier i kontrabasista Marc Peillon (fot. poniżej), z którymi realizacja wspólnego projektu nie doszła do skutku z powodu nastania pandemii i niespodziewanej śmierci Peillona w sierpniu 2020 roku.
Album ukazał się 1 lipca.
Robert Ratajczak
_______________________________________________
Takeshi Asai: The Electric Project Vol.2
CD 2021, Fono Bono Records FB21TAEP2-01
program:
1. Thralldom Jazz Dance -Dedicated to B Flat Tribeca
2. The Second Song
3. I Say It's All Right -Dedicated to Sanae Asai
4. Son Ange -Wedding gift for Mr. & Mrs. Rogers
5. Une Autre -Dedicated to Christina Collier Soprano
6. Hardly in a Morning Surise - Dedicated to Mr. & Mrs. Torrella
7. L'Extension -Dedie a Maxou et Alexandra Livernet
Three Dirges -Requiem for Marc Peillon:
8. Part I
9. Part II
10. Part III
11. Haruka Mukashi
12. Soundttrack -Comissioned by S.Ueyama
13. Hope
14. December
15. Hidamari -Dedicated to and Titled by Mr. & Mrs. Brezden
CD 2021, Fono Bono Records FB21TAEP2-01
program:
1. Thralldom Jazz Dance -Dedicated to B Flat Tribeca
2. The Second Song
3. I Say It's All Right -Dedicated to Sanae Asai
4. Son Ange -Wedding gift for Mr. & Mrs. Rogers
5. Une Autre -Dedicated to Christina Collier Soprano
6. Hardly in a Morning Surise - Dedicated to Mr. & Mrs. Torrella
7. L'Extension -Dedie a Maxou et Alexandra Livernet
Three Dirges -Requiem for Marc Peillon:
8. Part I
9. Part II
10. Part III
11. Haruka Mukashi
12. Soundttrack -Comissioned by S.Ueyama
13. Hope
14. December
15. Hidamari -Dedicated to and Titled by Mr. & Mrs. Brezden
_______________________________________________