Urodzony w 1980 roku w Monachium pianista i kompozytor Kilian Kemmer jest nie tylko znakomitym muzykiem (kształconym pod okiem Johna Taylora i Leonida Chizhika), ale posiada też wykształcenie w zakresie ekonomii i filozofii zdobyte podczas studiów na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie oraz Uniwersytecie Ludwiga Maksymiliana w Monachium.
W roku 2010 w trio tworzonym z saksofonistą Matthieu Bordenavem i basistą Rene Hadererem nagrał bardzo ciepło przyjęty w środowisku jazzowym album "Clara".
Kolejną ważną pozycja w dyskografii artysty była wydana w 2018 roku płyta "Jetzt Und In Echt" zrealizowana w kwartecie z Bordenavem, Rene Hadererem i Matthiasem Gmelinem.
Rok 2021 przynosi kolejny album pianisty, na którym muzyk daje upust swej fascynacji lekturą dzieł wybitnego filozofa Friedricha Nietzsche (1844-1900).
Posiadający tytuł doktora filozofii Kemmer połączył filozofię z jazzem tworząc unikatową muzyczną mozaikę, do powstania której zaprosił kontrabasistę Masaki Kai i znanego z poprzedniej płyty, perkusistę Matthiasa Gmelina.
W roku 2010 w trio tworzonym z saksofonistą Matthieu Bordenavem i basistą Rene Hadererem nagrał bardzo ciepło przyjęty w środowisku jazzowym album "Clara".
Kolejną ważną pozycja w dyskografii artysty była wydana w 2018 roku płyta "Jetzt Und In Echt" zrealizowana w kwartecie z Bordenavem, Rene Hadererem i Matthiasem Gmelinem.
Rok 2021 przynosi kolejny album pianisty, na którym muzyk daje upust swej fascynacji lekturą dzieł wybitnego filozofa Friedricha Nietzsche (1844-1900).
Posiadający tytuł doktora filozofii Kemmer połączył filozofię z jazzem tworząc unikatową muzyczną mozaikę, do powstania której zaprosił kontrabasistę Masaki Kai i znanego z poprzedniej płyty, perkusistę Matthiasa Gmelina.
fot.GLM |
Poza własnymi kompozycjami muzycy Kilian Kemmer Trio sięgnęli po utwory: "Angelico" Frederica Mompou, "I Don't Mean A Thing" Duke'a Ellingtona, oraz kompozycję samego Friedricha Nietzsche "Das Fragment An Sich".
Tytuł albumu, który ukaże się 30 kwietnia nakładem wytwórni GLM Music "...und Zarathustra Tanzte" ("...i Zaratustra tańczył"), nawiązuje do kultowej książki Nietzschego "Tako rzecze Zaratustra" ("Also Sprach Zaratustra"), na podstawie której w 1896 roku powstał słynny poemat symfoniczny Richarda Straussa.
Premiera 30 kwietnia.
Robert Ratajczak
LINK: recenzja płyty
_______________________________________________
Kilian Kemmer Trio: ...und Zarathustra Tanzte
CD 2021, GLM Music EC 591-2
program:
1. Ewige Wiederkunft
2. Hirte
3. Das Andere Tanzlied
4. Oh Mensch
5. Oh Himmel
6. Also Tanzte Feli
7. Blues For Nitzsche
8. Angelico / Bavaria
9. Mit Dieben Und Verbrechern
10. It Don’t Mean A Thing
11. Das Fragment An Sich
12. Das Grösste Schwergewicht
personel:
Kilian Kemmer - fortepian
Masaki Kai - kontrabas
Matthias Gmelin - perkusja
CD 2021, GLM Music EC 591-2
program:
1. Ewige Wiederkunft
2. Hirte
3. Das Andere Tanzlied
4. Oh Mensch
5. Oh Himmel
6. Also Tanzte Feli
7. Blues For Nitzsche
8. Angelico / Bavaria
9. Mit Dieben Und Verbrechern
10. It Don’t Mean A Thing
11. Das Fragment An Sich
12. Das Grösste Schwergewicht
personel:
Kilian Kemmer - fortepian
Masaki Kai - kontrabas
Matthias Gmelin - perkusja
_______________________________________________
tekst prasowy:
Dość niezwykłe źródło inspiracji wybrał niemiecki pianista Kilian Kemmer, przygotowując materiał na najnowszy album. Swoje kompozycje stworzył pod wpływem lektury dzieł wybitnego filozofa Fryderyka Nietzschego.
Ten niezwykły wybór można wytłumaczyć między innymi faktem, że Kemmer sam posiada tytuł doktora filozofii.
Na albumie "...und Zarathustra Tanzte", który będzie miał swoją premierę 30 kwietnia, trio Kiliana Kemmera mierzy się z muzycznym obrazem filozoficznej koncepcji “wiecznego powrotu”.
Wśród autorskich kompozycji pianisty znajdziemy na płycie odniesienie do poematu Nietzschego ("The Other Dance Song") a także utwór muzyczny skomponowany przez samego filozofa ("Das Fragment an sich").
Minimalistyczne podejście, liryczne frazy, subtelne interpretacje i ogromny respekt dla tradycji klasycznego fortepianowego tria jazzowego cechują grę zespołu Kiliana Kemmera, które pomimo „ciężkiej” wagi przedmiotu inspiracji, nadają produkcji lekkość i swobodę.
"Przyświecała mi cały czas jedna idea” wspomina Kemmer "Chciałem pokazać takie pojmowanie Nietzschego, w którym idea wiecznego powrotu nie jest brzemieniem, ciężkim, czy wręcz miażdżącym doświadczeniem. Miała być to myśl w pełni pozytywny, wręcz niebiańska, która wręcz skłania do tańca”.
Ten komentarz pozwala zrozumieć włączenie do programu płyty jazzowego standardu Duke’a Ellingtona "It Don't Mean a Thing If It Ain't Got That Swing".
Ten niezwykły wybór można wytłumaczyć między innymi faktem, że Kemmer sam posiada tytuł doktora filozofii.
Na albumie "...und Zarathustra Tanzte", który będzie miał swoją premierę 30 kwietnia, trio Kiliana Kemmera mierzy się z muzycznym obrazem filozoficznej koncepcji “wiecznego powrotu”.
Wśród autorskich kompozycji pianisty znajdziemy na płycie odniesienie do poematu Nietzschego ("The Other Dance Song") a także utwór muzyczny skomponowany przez samego filozofa ("Das Fragment an sich").
Minimalistyczne podejście, liryczne frazy, subtelne interpretacje i ogromny respekt dla tradycji klasycznego fortepianowego tria jazzowego cechują grę zespołu Kiliana Kemmera, które pomimo „ciężkiej” wagi przedmiotu inspiracji, nadają produkcji lekkość i swobodę.
"Przyświecała mi cały czas jedna idea” wspomina Kemmer "Chciałem pokazać takie pojmowanie Nietzschego, w którym idea wiecznego powrotu nie jest brzemieniem, ciężkim, czy wręcz miażdżącym doświadczeniem. Miała być to myśl w pełni pozytywny, wręcz niebiańska, która wręcz skłania do tańca”.
Ten komentarz pozwala zrozumieć włączenie do programu płyty jazzowego standardu Duke’a Ellingtona "It Don't Mean a Thing If It Ain't Got That Swing".