PŁYTY A-Z  :                                                    
│  B  │ C │ D │ E │ F │ G │ H │  J  K │ L│ M│ N │ O P │ Q │ R │  T  │  U  │   │ W  Y Z

2019/08/27

Lines of Poetry




Poza głównym nurtem działalności muzycznej, jaką dla Macieja Garbowskiego jest formacja RGG, kontrabasista i kompozytor angażuje się też w solowe przedsięwzięcia i spotkania z rozmaitymi muzykami, bardzo często zwieńczone wspólnymi improwizowanymi sesjami.
Tak właśnie było w przypadku spotkania kontrabasisty z francuskimi muzykami: gitarzystą Ivannem Cruz i perkusistą Peterem Orinsem, czego owocem był album "Lines of Flux" i tak stało się podczas spotkania Garbowskiego z fińskim saksofonistą Karim Heinilą, znanym m.in. z współpracy z Edwardem Vesalą i  UMO Jazz Orchestra.
Podczas sesji jakie miały miejsce w Katowicach w dniach 13-16 grudnia 2016, dwaj europejscy jazzmani dysponujący indywidualnymi doświadczeniami osiągnęli niezwykle wysoki poziom komunikacji, co potwierdza wybór 12 fragmentów zaprezentowanych na płycie "Lines of Poetry". Co więcej: mimo iż mamy do czynienia ze stuprocentową improwizacją, muzyka jest wyjątkowo przystępna i czytelna nawet dla mniej osłuchanego z jazzem odiborcy.
Album ukazał się 26 października 2017.
Robert Ratajczak


____________________________________________


Maciej Garbowski - Kari Kari Heinila: Lines of Poetry
CD, IMP S001

program:
  1. Opus I
  2. Opus II
  3. Opus III
  4. Opus IV
  5. Opus V
  6. Opus VI
  7. Opus VII
  8. Opus VIII
  9. Opus IX
10. Opus X
11. Opus XI
12. Opus XII

personel:
Kari Heinila - saksofon
Maciej Garbowski - kontrabas
____________________________________________

tekst wydawcy:

This music was recorded during my visit to Katowice, in December of 2016. We didn't actually have any plans to record an album; we just wanted to try different things for future projects. Luckily, Maciej decided to set up two microphones, and he let the recording go on. Along with playing, we also spent many hours discussing music, art and life. After listening to the material, we realised that the pieces we had played had the most natural flow, perfectly reflecting our way to approach improvisation, without any written music.
I am really glad that I had a chance to share these moments with Maciej, who as a friend and colleague is irreplaceable.