PŁYTY A-Z  :                                                    
│  B  │ C │ D │ E │ F │ G │ H │  J  K │ L│ M│ N │ O P │ Q │ R │  T  │  U  │   │ W  Y Z

2019/08/12

Emanacje




Bydgoski trębacz Wojciech Jachna to jedna z najbardziej aktywnych postaci polskiego jazzu. Znamy go zarówno z działalności w ramach takich formacji jak Contemporary Noise Sextet, Sing Sing Penelope, Innercity Esemble, Jaząbu czy trio Sundial, jak z rozmaitych projektów współtworzonych m.in. z zespołami Brda i Tropy, perkusistą Jackiem Buhlem, kontrabasistami Jackiem Mazurkiewiczem i Ksawerym Wójcińskim, pianistą Grzegorzem Tarwidem, perkusistą Albertem Karchem, czy zaangażowaniem się w przedsięwzięcie "Tribute to Andrzej Przybielski" (patronat LongPlay).
Płyta "Emanacje", na której Jachna gra na trąbce, flugelhornie i kornecie, przynosi materiał zarejestrowany solo podczas czterech sesji w okresie od września do listopada 2015 roku w dysponujących odmiennymi warunkami akustycznymi miejscach w Bydgoszczy, Ostromecku i Gdańsku.
Poza własnymi kompozycjami Wojciech Jachna sięgnął po utwory Krzysztofa Komedy, Andrzeja Przybielskiego, Tomasza Stańko i Adama Sławińskiego, a wyjątkiem pośród solowych rejestracji jest zagrana wraz z gitarzystą Jakubem Ziołkiem kompozycja Ornette Colemana: "Lonely Woman".
Album ukazał się 12 grudnia 2018.
Robert Ratajczak


___________________________________________


Wojciech Jachna: Emanacje. Trumpet Solo Sessions
CD 2018, Multikulti MP1043

program: 
  1. Ballad for Bernt 
  2. Black Water
  3. Conversations with a mute
  4. In the Ark
  5. Tale
  6. Song
  7. In the Synagogue
  8. Lonely Woman - feat J. Ziołek
  9. Night Talks Part V
10. Red Water
11. Movie Soundtrack "Peasantry"
12. Blue Water
13. Mystery
14. Pray for Rain

personel:
Wojciech Jachna - trąbka, flugelhorn, kornet
oraz:
Jakub Ziołek - gitara
___________________________________________



tekst wydawcy:

Płyta "Emanacje" jest próbą odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób przestrzeń/otoczenie wpływa na muzyka-wykonawcę. Czy miejsce wraz z „atmosferą” jaka w nim panuje (uwzględniając pole akustyczne, ogólny wygląd, położenie, dawne przeznaczenie…) może wpływać na charakter improwizowanej przez muzyka melodii.
Usłyszmy niezwykłe odczytania kompozycji Krzysztofa Komedy, Ornette'a Colemana, Tomasza Stańko, Janusza Sławińskiego i Andrzeja Przybielskiego, jak też własne kompozycje Wojciecha Jachny.